Tillökning =)

44467-61
Mor och dotter

Idag när jag skulle gå ut och hämta dom korkade korna som hade skenat ur ladugården helt utan anledning (såg väl spöken eller nått) så låg där i gräset en liite kalv. Kvigan hade kalvat för kanske 2 timmar sen eller nått. Hon va jätte söt. Så Karl-Evert och jag skulle hämta in dom andra korna och sen ta in kalven, så vart två kor GALNA! Dom försökte sätta på kalven! GAAAAAH! Dom va jätte elaka.. Riktig surkattor!! Men sen jaga vi in dom och drog in kalven på en liten kärra sen. Så nu ligger hon tryggt i sin box med mamma. Hon blev "min" kalv tyckte jag, efter som jag hitta henne =) Så jag döpte henne! Hon ska heta Saga.. Haha! MEn det vet inte K-E om så hon får väl sitt vanlig namn sen, som typ Rosa, Pia, Linda eller nått sånt. Men för mej är hon Saga =) ALLTID!
Korna däremot va rikigt sura sen, sparka å grejja när jag skulle mjölka! Dom hade väl en dålig dag helt enkelt =)
(koret är taget med mobilen så det är kanske inte så bra =S)

I möra ska Freja&Jag till valbo och leka med Emma, Dior & Rocky. Hoppas det går bra!
Freja fick en ny kompis på släktskivan igår. Malin&Jens hade med sej deras hund Isak. Han är en Lancashire heeler på 6 månader. Dom hade jätte kul. Sprang som tokar på gården och lekte. Freja högg skit mycket i luften när hon sprang så hon lät som en piraya =P haha! Kul att hon får träffa hundar å leka med. HOn vart juh skit rädd för Uffes valp. Hon är 2 veckor äldre än Freja, men dubbelt så stor. Hon är en briard, Ikkis =P Hihhi! men dom blir nog vänner sen iaf hoppas jag. SKulle va kul, eftersom han bor granne med mej så kunde juh hon va där å leka en massa med henne =)
Så har hon vart i skogen idag, det ÄLSKADE hon =) Hihi! Min bushund!

Nu ska vi kolla på Beck!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0