Duktiga Freja

Idag kom Cissi ut runt 11:30 snåret, vi skulle spåra med Freja.
Så vi gick ut i skogen och tog med en leksak, så fick Freja leka lite med den så vi taggade upp henne. Sen gick Cissi åt sidan med Freja så hon inte såg när jag gick iväg. Så tog jag leksaken i ett snöre och drog den efter mej ca 100 meter in i skogen. Sen lämnade jag den på backen och satt upp en snitsel i trädet så jag skulle veta vart den va!
Lämnade leksaken och gick 20 meter till och sen runt och tillbaka till Freja och Cissi.
Så tog jag henne i linan och vi gick in. Hon va super taggad i början och drog iväg och nosa en massa. När vi kom lite längre fram så va det ganska högt ligonris (lite för högre än vad Cissi trodde =P) så det vart lite svårt då, men sen fick hon upp spåret igen. Och då hittade hon den. Hon va så HIMLA GRYM!
För det blev ju ett ganska svårt spår efter som hon är så liten. Hon hoppade som en hare för att se något. HAHA!

Jag är mycket stolt över henne. Hon har blivit så himla lydig och lugn och duktig. Helt plöstlig också. Men allt har väl börjat fallat på plats nu!

Finns lite saker som går sådär, men det kommer bli bättre. Vi ska öva och öva.

Ska förmodligen anmäla oss till en nybörjarkurs i agillity nu också. Det tror jag hon kommer tycka är jätte kul. Jag med för den delen =)


image276
Finaste Freja


Nu kom Magnus med maten. MUMMA!
Jag älskar dej Magnus! P U S S


Kommentarer
Postat av: Anonym

ååh vad fin hon var på bilden :)

2007-08-18 @ 19:53:55
URL: http://troosan.blogg.se
Postat av: Estelle

NMaaw va sööt!

2007-08-20 @ 21:18:49
URL: http://estelles.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0