OC

OC är klart den bästa serien jag sett på länge. Helt sjukt bra!

I början så hatade jag den. Kommer ihåg när vi bodde i våra lägenheter i Arbrå att Emelie alltid ville se det. Jag tyckte det va värdelöst.
Top model & OC gick samma dag och samma tid, så vi bråkade alltid om vem som skulle få se vad. Haha!
Kommer inte ihåg hur vi kom överrens. Om vi fick se varannan vecka eller nått.

Men iaf, sommaren då jag tog studenten så jobbade jag på Scandic och då hade OC börjat sändas i repris. Säsong 1. Det gick varje dag måndag till fredag och jag börjde kolla på det då, för det va inget annat bättre på tv just då. Det sändes ju runt 17 tiden så.
Men varje dag då jag kom hem från jobbet så satt jag och väntade på att det skulle börja. Jag vart helt fast i serien.
Jag kollade varje dag och blev nästan galen om jag missade nått avsnitt.

När säsong 1 va slut så va jag helt till mej och ville fortsätta kolla. Så jag lånade säsong 2 av Amanda för hon hade den. Jag tror jag såg klart hela den på 3 dagar eller nått. Haha!

Eftersom jag missat så mycket av första säsongen, när jag började titta så hade det gått några avsnitt redan, då köpte jag säsong 1CDON och kollade på hela den på kanske bara 2 dagar!
Och kort efter det så köpte jag säsong 3 och kollade snabbt klart på den.

När säsong 4 kom ut och började sändas på tv så missade jag dom avsnitten typ alltid. För Magnus hatade OC och ville inte alls kolla på det. Och jag va ju alltid med han så jag kollade inte på det då.
Även fast OC är en toppen serie så finns det inget som kan slå Magnus iaf. Han slår allt och alla. Och han kommer alltid komma först =)

Men sen efter mycket om och men så laddade han hem heela säsong 4 åt mej och kollade faktiskt på den med mej. Jag tror han tycker det är ganska bra, fast vill inte erkänna. Hihi!
Jag såg iaf klart på säsong 4 ganska snabbt också.

Och jag tycker verkligen om alla säsonger.
Grinat har jag gjort på några avsnitt också. En gång grinade jag såg mycket att jag knappt kunde andas. Haha! Så Sophie&mamma trodde det hade hänt något.
Jag hade "kvinnliga problem" när jag såg det avsnittet och då kan jag bli extra känslig. Haha!

Sen fanns det några avsnitt som handlade om i stort sett samma sak hela tiden. Tog kanske 10 avsnitt innan det va över.
Dom va lite sega och tråkiga. Som det där med Marissa&Johnny dela va skit dryg och sen va det nått mer som också va jobbigt.
Men i övrigt så har OC vart helt perfekt

image421

image422

Och idag har jag ganska tråkit, vädret är inte det bästa heller. Fast jag tror solen börjar kika fram lite nu, så ska jag ta ett OC maraton. Fast jag ska bara se första säsongen.
Kollade på några avsnitt från fjärde igår.
Nu ska jag ut med Freja och sen ska jag duscha.
Efter det ska Freja och jag mysa oss ner i soffan och ha ett litet OC maraton!

image423

Och en sak till
Jag älskar dej Magnus Holmgren!


Kommentarer
Postat av: Mange_lee

OC är och förblir en skit serie! Men när man är understimulerad och desperat att syselsätta hjärnan med nått så man inte blir tokig så kan man kolla på OC(o då går hjärnan på lågvarv o vilar iaf för det är inte nått tankekrävande i serien efter som det tar 4 avsnitt för en sak att hända )
Det finns fler liknande serier. Glamor och kvinnofängelset är 2:D

2007-10-12 @ 11:03:10
Postat av: Anonym

Hihi tack tack=) Gillar verkligen inte OC jag:P Har inte fattat riktigt poängen med det. Kul att du trivs och att det går bra på jobbet, förutom frityroljan=)

2007-10-12 @ 15:15:26
Postat av: Amanda

Håller med dig Hanna!
O.C. är bäst! Serien
vart mkt sämre efter Marissa dog men jag älskar verkligen den serien!
Men nu är Grey's anatomy min favvo ;)

2007-10-15 @ 09:43:03
URL: http://troosan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0