Gröna Lund

image331

Åkte hemifrån strax efter 10:00 igår. Hem till mamma och pappa och hämtade Freja.
Sen åkte vi till gävle och lämna Freja hos mormor&Amanda som skulle passa henne. Och sen vidare till Sophie och Anders. Ställde bilen i deras garage.
Sen började den långa färden mot Stockholm, som förövrigt gick ganska fort.
Magnus och jag satt och kollade på Simpson på min bärbara dvd. Älskar den =)

När vi kom fram till stockhom så höll vi leta parkering tok länge, eller ja, ganska länge iaf.
Vi åkte efter någon väg, men sen fick vi inte åka längre för vi fick inte köra igenom där eller vad det va.
Man lära ha tillstånd eller nått tror jag!

image332

Så då va det bara att åka på sidan och fortsätta leta.
Men tillslut så hittade vi en plats. Ganska nära också faktiskt. Men dyrt som fan att parkera där va det!


Vi gick in på nått museum för Sophie och Anders skulle kissa =P

image334


Efter det så började vi gå mot grönan.

Visste ni att det finns korvgubbar i Stockholm också?
Här är beviset =P

image333

Mamma, pappa, Johan, Marie och Lisa hade inte kommit än så vi gick in i förväg och köpte åkaband.
Magnus och jag började med att åka kärleks tunneln. MYS PYS =)
SYnd att jag inte fattade vart dom tog bilden, så jag råkade förstöra den. Haha!
Men söta blev vi iaf! Som alltid!

Innan kärlekstunneln så tog jag en liten ridtur på en vacker vit häst =P

image336


Sophie och Anders sa att dom skulle sitta och vänta på oss vid en bänk, men dom va helt borta när vi kom ut.
Så vi gick vidare. Magnus vela ha popcorn så vi köpte det.

Letade ett tag efter resten av dom som vi va där med, men till slut gav vi upp och ställde oss i kön till kvasten.
Där stog vi i säker 40 minuter innan vi kom fram. Va tok lång kö.
Men oj så kort turen va, säker bara en halv minut!!!! Och vi som hade stått och köat aplänge. Men det va iaf mysig och rolig att åka. Pirrade lite i magen!

Efter det så ringde iaf pappa, då stog dom i kö till Blå tåget. Den skulle Magnus och jag också åka då!
Men dom va mycket längre fram än vi så jag bad dom vänta på oss utanför. Men det gjorde dom inte!!

Pappa&Johan ser lite rädda ut =P
image335


Vi hittade iaf på pappa och Johan sen, dom stod i kön till flygande mattan.
SÅ då gick vi vidare igen och letade efter mamma och gänget. Men vi hittade dom inte.
Då gick vi till spökhuset (tror jag)
Ojojojoj! Va läskit det va! Och Magnus och jag va typ  helt ensamma där inne då så vi blev mest utsatta. Va ett spöke som gick efter Magnus ocg flåsa han i nacken! URSH!
Haha, men det va roligt också!

Mamma ringde när vi va där inne och då vela jag inte svara. Men sen när jag ringde upp igen så svara inte hon =P
Då gick vi och åkte bergochdalbanan istället. OCh precis när vi hade satt oss i den och skulle åka så ringde mamma. Haha! Snacka om dålig tid =P Haha!
Sen bar det iväg. Den va jätte rolig, men lite ryckig!
Vi såg iaf tok roliga ut på kortet!

Men nu äntligen efter vi åkt den fick vi ta på mamma, dom satt vid fritt fall. SÅ vi gick dit.
Anders hade vunnit en jätte stort toblerone! FUSK =P
Vi frågade efter Marie och Lisa. För jag vela gå lustiga huset med Lisa!
Dom va borta vid veteranbilarna så vi gick dit.
Där stod Marie och vänta på Lisa som stod i en tok lång kö!
Men tillslut så va det hennes tur!

Lisa koncentrerar sej för fullt =)
image337


När Lisa va klar med åkturen så gick vi mot Lustig huset!
Jag älskar att gå där.
Och Lisa va helt galen!

Efter Lustiga huset så vela Lisa åka Nyckelpigan.
Så Marie, Lisa, jag och Magnus gick dit!
Det va ganska trångt att sitta i den. Haha! Magnus och Marie hade lite problem. Men tillslut satt dom också fast =)
Tror det eller ej men nyckelpigan va faktiskt ganska rolig. Vart tillochmed lite pirr i magen!

Lisa står och väntar på att vi ska få åka nyckelpigan

image342


Lisa vela åka kaffekopparna eller va den hette efteråt, så jag åka med henne då!




Vi tog en snabbtur i Pettson&Findus värld också.


Så kul va det =P


När vi hade varit hos Pettson&Findus så vela Lisa åka cirkuskarusellen.
Så jag åkte den med henne och Magnus&Marie tittade på



Lisa på ett lejon och jag på lejonpappan =P

Efter det så fick Lisa och jag med oss Magnus på Kuling!
Den va roligt. Men man vart lite yr! Haha!
Pappa ringde när vi åkte den och fråga om vi skulle med och äta. JA TACK!
Hade ju knappt ätit nått på hela dagen så jag va tok hungrig. Åt hamburgare. MUMS!

Nu va det inte mycket tid kvar. Så Johan, Magnus och jag gick bort till Extrem.
Magnus vela inte åka den så han stod brevid och försökte ta kort på oss! Sötnos =)
Jag tyckte iaf den va apkul. Har åkt den förr också!

Johan och jag sitter längst in. Man ser mitt hår fladdra =P

image347


Sen innan vi åkte så blev det fritt fall.
Magnus skulle åka med den, men han ångra sej =( Han orkade inte stå i den långa kön!
Så det blev bara Johan och jag!
Men sen ångra han att han inte följde med istället. Stackarn!
Fritt fall va iaf tok kul! Pirrar som sjutton i magen. och jag skrek hela vägen ner =P
Så på ett sätt va det ju tur att han inte följde med. För då hade han väl blivit döv!

Mamma och dom stannade kvar på grönan tills dom stängde.
Magnus, jag, Sophie och Anders åkte hem runt halv sju sju!
Nu va vi iaf trötta efter en hel dag på grönan!
Vi kollade på simpson till batteriet dog.
Sen tok vi massa tokbilder =P

image348

image352


Kom fram till Brynäs, hämtade bilen och tackade för dagen!
Åkte och hämta Freja som hade varit så duktigt.
Dom hade busat en massa hela dagen!
Och Lisan, mormor, Amanda och Joakim tyckte att Freja varit jätte duktigt och lugn och lydig hela dagen!

Sötnosar!
Freja och Alfons
image353

image354


Och nu äntligen bar det av mot Hedesunda.
Stannade vi statoil macken och köpte snus och dricka.
Fick en film av underbara Magnus också.
Gangster Kärlek & hämnd.

Kom hem la mej på soffan och myste med Freja och väntade på att Magnus skulle duscha klart!
Sen hoppas vi i säng och myste lite och sen somna vi =)

Jag hade en jätte trevlig söndag!
Tack för en bra dag alla som va med!

Jag älskar dej Magnus Holmgren!

Kommentarer
Postat av: Mange_lee

Jo det va kul! synd att vi inte hann med allt vi tänkt:Ppuss

2007-09-03 @ 12:40:15
URL: http://mangelee.blogg.se
Postat av: Ejja

verkar haft en toppen dag!

2007-09-03 @ 13:02:56
URL: http://ejja87.blogg.se
Postat av: crazyangel

Lär ju vart jättekallt? :S

2007-09-03 @ 15:38:46
URL: http://www.crazyangel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0