Hunddagis

Magnus mamma sa idag att hon tyckte jag skulle starta hunddagis.
Jag har funderat på det förut också, men jag tror inte jag skulle klara av att starta ett eget företag.
Men om jag skulle få hjälp att starta upp det så skulle det nog funka. Och hjälp är jag säker på att jag skulle få av nära&kära.
Det svåra är väl att hitta någonstans att hålla till på. Vill ju ha en ganska avskild plats där man kan ha stora hundgårdar och rastgårdar. Och ett hus som dom kan vara i. Och så måste det vara på ett ställe där grannar inte blir störda av det.
Sen alla småsaker som hundkorgar/bäddar, matskålar, leksaker osv är ju det lättaste.
Jag lär ju anställa någon också. Eller så kan ju ta emot praoelver och sånt.
Och nu när det blir lag på att alla hundar, även jakthundar i hundgårdar ska ut på promenad var sjätte timme så skulle folk säkert kunna tänka sej att ha sina hundar hos mej.

Jag har tänkt mejla runt till lite olika hunddagisar och fråga lite hur det går till och sånt.

Nee nu ska nog jag och Magnus sova!
Vi sitter vid varsin dator och skriver till varandra, haha!

image661

Kommentarer
Postat av: mange_lee

Det kommer gå bra. bara att våga som gäller:)

2008-04-02 @ 12:34:22
URL: http://mangelee.blogg.se
Postat av: crazyangel

Frågan är väll om det är så stor efterfrågan på hunddagis i hedesunda (om de nu var där du ska ha det) eftersom där har ju folk ofta tillgång till hundgård å sånT? Men kolla upp det skadar ju aldrig :)

2008-04-03 @ 12:34:48
URL: http://www.crazyangel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0