Solen skiner!

Skönt att solen har börjat skinat nu igen. Hoppas bara det håller i sej.
Allt känns så mycket lättare och bättre när solen skiner.
Funderar på om jag ska ringa Anna och fråga om hon har våra utemöbler, så kanske jag skulle kunna fixa till lite på balkongen idag. Den är ju såååå lång, så det finns nog mycket man kan göra med den.
Solen lyser på hela dagarna, men sen mot kvällningen så drar den bort mot det andra huset.
Jag skulle vilja ha som ett litet skåp där ute man kan lägga in saker i och så ska det inte va så högt så man kan lägga en dyna där. Då blir det ju som en liten myssoffa och ett skåp. Smart smart.
Ska skaffa några trasmattor jag kan lägga ut också så slipper man gå på betonggolvet.

Idag har jag ridit på "Ju fortare jag springer desto fortare kommer jag hem Hopi". Haha!
Men jag tror seriöst hon tänker så. För så fort man bara tar i tyglarna så rusar hon iväg. Fast hon va ganska snäll idag, ganska. Men det va roligt att rida igen. På söndag ska Magnus med och rida på Hampus, det ska bli roligt.
Och på måndag åker han bort och blir borta två eller tre dagar =( Jag har inte sovit ensam på jag vet inte hur länge, så det kommer bli jobbigt. Får ligga och krama om Freja allt jag kan istället.

image682
Lorthäst.
Nu när våren och all lera kommer så är inte Hopi så lätt att hålla vit längre, haha!
Enda nackdelen med att ha en vit häst. Det syns så bra när dom blir lortiga.

Nu sitter jag här och har nyss varit ut med Freja en sväng.
Mamma och jag ska kanske åka ner till sjön sväng, Freja blir ju så glad när hon ser vatten.
Springer rätt ut och sen så står hon och gräver upp halva stranden och käkar vassstrån, haha.
Hon har iaf tagit sitt preimärdopp för i år. Jag kommer nog vänta ett bra tag till. Vill ju inte åka på någon förkylning nu. Har en som redan ligger och lurar, men jag hoppas den inte bryter ut. Skulle inte vara så roligt.

Nee nu ska jag göra nån nytta. Har ju ett berg av disk som ligger och väntar.
Jag vill ha diskmaskin och hus. Underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0