Ridtur i solen!

image562

Idag tog jag och Hopi en ridtur i solen. Vi red Olofsborgsrundan.
Det va jätte mysigt och solen värmde så skönt.
Va ju tok längen sen jag red nu, måste börjar göra det oftare. Och nu börjar ju solen komma fram och då blir det roligare att rida än när det är mulet. Är ju så fint när solen skiner också!

Freja fick sitta i stallet och vänta på mej, tror hon inte tycker om det. Men hon är ju lika ensam där som hemma så då tycker jag det inte spelar någon roll vart hon är. Det är ju mer liv och rörelser vid stallet också, inte bara en radio som står och brusar hemma.
Men när jag kom tillbaka så tog vi en promenad på åsen och då vart hon glad. Hon sprang runt och busa för fullt. Och skvätte lite här och där. Hon är ju som en hanhund när hon löper. Kissar överallt och bara några droppar.
Om en och en halv vecka är nog löper över, det ska bli skönt. Då slipper hon trosorna också som hon hatar så mycket.

Snart kommer Magnus hem, jag längtar.
Då ska vi städa och snygga till här hemma, sen ska Matts komma och sätta upp våran spegelvägg. Det ska bli skönt att få upp den, så man kan se hur man ser ut =P
Imorrn ska jag jobba och på söndag ska Magnus och jag till Ikea en sväng. Vi har ju presentkort där som vi fick i julas!
Men jag hoppas vi hinner titta på en film och mysa en massa ikväll också!

Nu ska jag äta Magnus supergoda kycklinggryta eller vad det är han gjorde igår.
Den är verkligen supersmarrig!

image563

Emma har ju en tävling på sin blogg nu där man kan vinna en jätte söt tröja till hunden.
Freja är såklart med så rösta på henne!!
RÖSTA! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0