Järvsö

Vi har ju som sagt varit i Järvsö hela helgen.
På fredag kväll kom jag, Magnus, Emil och Per fram.
Vi va alla ganska trötta så vi tog det bara lugnt. Tittade på tv och spelade kort.
Magnus och Per eldade i vårat rum så det va så mysigt att sova där när det gnastra från brasan!
Vi kom i säng vid tolv halv ett, fast Emil hade redan somnat på soffan! Haha!


Emil sover medans Magnus och Per gör en eld!
Jag knäpper kort!

Magnus och jag sov i en stor dubbelsäng. Vi hade det så skönt och mysigt!
Per och Emil sov i ett annat rum. Dom delade också på en dubbelsäng!

På lördag gick vi upp strax efter åtta åt fruskost och åkte till backen.
Jag va sjukt nervös, för Magnus är ju super duktig på att åka och jag suger. Men det gick ganska bra för mej ändå. Ramla inte mer än fem gånger iaf! Jag försökte åka baklänges också, men det gick inte så bra!



Emma, David, Lasse och Magnus H kom på lördag.
Då åkte dom direkt till backen så mötte vi dom där. Vi hade redan hunnit åkt ett tag!
Vi åkte med dom ett tag, sen splittrades vi. Jag åkte iaf med Magnus hela tiden.
Jag hade jätte kul hela dagen, frös lite ett tag, men jag fick låna en tröja av Per sen.
När Magnus och jag åkte ensamma ett tag hade vi lite kul i skogen ;) Hihi!
Magnus har värsta fula filmen när jag kraschar. Tar tag i en liten tall för jag skulle sakta ner, men jag ramla in i den istället. HAHA!
Vid fyra så åkte vi på After ski, va inte så vidare jätte kul där så vi stanna bara en kort stund.
Emil, Magnus, Per och jag åkte hem först.
Passade på att duscha innan dom andra kom hem. Skönt va det!
Låg och vilade ett tagpå sängen sen.
När Emma och dom kom hem så beställde vi pizza.
Lyssnade på meldoifestivalen på radion och spelade spel. Va faktiskt roligt att lyssna på radion. Dessutom så gick den före tven. Haha! Är glad att Nordman gick vidare.
Emma och Magnus vann iaf stort på spelet vi spela. Jag och per sög, Vi kom sist! HAHA!
VI drack några öl också.
Magnus, jag, David och Magnus H satt uppe till två och spelade kort.
Emma och David delade säng med oss så Magnus fick ligga brevid två tjejer. Han va nära att kramas om Emma ett tag där också på natten, men kom på sej sen. Haha!
Magnus eladade på kvällen igen så när vi vaknade va det kokhett så jag ville gå upp.
Magnus och jag som la oss sist va uppe i först! Vi la oss på soffan och kollade på Lejonkungen.
Efter ett tag droppade Emil och Per upp. Sen kom resten! Slöhögar! HAHA!




På söndag så åka jag och Magnus till Anneli som jag praktisera hos först.
Det va kul. Hon hade flyttat nu också.
Sen åkte vi till P-G. Han är så rolig! OCh hur snäll som helst!
Han pratade på för fullt och ville ut och visa sina hästar och prata på mer!
Verkligen underbara människor!
Emil och Per åkte hem. Emma och dom åkte skidor på söndagen igen för dom hade ett 2dagars kort!

Det va jätte kul att träffa Anneli och P-G igen. Har saknat dom! Hade så himla kul när jag va där!
Och P-G hade fått ett superfint föl. Hon va så himla fin och kramgo. Magnus vart kär i henne och ville ha med henne hem! Kommer inte ihåg vad hon hette eller vem hon va efter. MEn det va ett kallblod iaf! Supersnygg!



Järva (den bruna) har det gått rikitgt bra för. Hon har blvit året sto och vunnit en massa nu så det va ju kul!
Henne red jag ibland när jag va där. Hon va stark som en oxe!
Men kul att det gått så bra för henne.

Sen börjde den långa resan hem. Jag körde från Järvsö till Bollnäs, Magnus låg och sov brevid.
Bytte i Bollnäs. Tog en snabbis på Max också. Va ju tok hungriga!
Sen bar det av mot Hedesunda. Jag körde sista biten från Valbo.
Kom hem och hämtade Freja som jag har saknat en massa.
Sen hem och sova. Eller Magnus satt vid datorn och jag låg i sängen och kollade på skärgårdsdoktorn, han kom och la sej efter tag.
Kollade på Andra avenyn, gick ut med Freja och kollade sen på Wallander - Mastermind. Tycker nog det är den bästa av dom.
Efter den så slocknade jag som en stock i sängen och vakna inte ens när Magnus åkte imorse :(

Jag har haft det jätte kul och trevlig i helgen och vill absolut göra om det.
Fast lite längre nästa gång. Typ en hel vecka eller nått!
Tack för en trevlig och rolig helg allihopa!

Och tack älskling för att du bjöd mej på allt!
Jag älskar dej så otroligt mycket! Du är bäst!

image602image603
Du & Jag föralltid!


Kommentarer
Postat av: mange_lee

Du åker ju lika "bra" som jag . om inte bättre jag ramlade ju flest ggr överlägset. Vilka bra bilder du la ut på mej. nu fattar jag att jag lär gå ner i vikt:P Pappan till hästen var norrman o hette oden nånting tror jag. puss jag älskar dej.

2008-03-10 @ 13:10:58
URL: http://mangelee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0