Långfredag

Har tillbringat hela min dag uppe hos mamma och pappa idag.
Magnus har ju legat hemma med magsjuka, stackarn. Så jag höll mej lite hemifrån idag.
Känns elakt att bara åka, men jag vill verkligen inte få magsjuka. Förlåt älskling, men det va inte för att vara elak jag inte va hemma med dej idag. Hoppas du förstår det.
Pappa kom fram och hämtade mej. Hade med mej dusch grejar så jag kunde duscha hemma hos dom. VIlle inte så gärna håll till i badrummet hemma nu.
Mamma ville egentligen inte att jag skulle komma, för jag kunde ju vara smittad. Men jag har inte känt mej nå dålig på hela dagen, så det tackar jag för. Har knaprat i mej en hel del vitpepparkorn också.

Sophie, Anders och Challe va på besök för Anders skulle fixa nått med bilen. Pappa skulle hjälpa han, så dom höll till ute i garaget hela dagen.
Jag busade med Challe och Freja och tog det lugnt. Gick ut på gården en sväng och lekte lite med Freja. Hon tycker ju det är så kul att vara ute när det är snö. Hon tycker ju om att vara utan alltid egentligen, men snön är hon helt galen i.

image630

image631

image632

Han har blivit så stor nu lilla Challe. Han sitter och slår med armarna och har en massa ljud för sej.
Han låter typ som en katt tycker jag, haha!
Freja är lite rädd för han nu och håller sej undan när han är i farten. Sist jag va hemma hos Sophie så sprang han emot Freja i sin gåstol så Freja hoppade upp i knät på mej. Och Challe han bara skratta på han =P
Idag när han satt i mitt knä i soffan så drog han mej först i örhänget och sen i håret. Och när jag sa aj så skrattade han, haha! Knäpp unge!

Blev bjuden på mat också av mamma idag. Fläskfilégryta. Det va gott!
Fick mata Challe efter vi hade ätit. Han blev skit sur när man tog bort nappflaskan, fast det va slut i den.
Efter det satt han i mitt knä och höll på röra sej och låta en massa. Han ville verkligen inte sitta still =P

Sophie, jag, Challe och Freja tog en lite promenad sen på elljusspåret. Det va kallt och blåste. Men det va skönt också. Freja älskar verkligen snön, hon springer runt och busar som en tok. Och luktar överallt. Är väl massa spännade spår.

image633

image634

image635

image636

Busade en stund med Freja när vi kom tillbaka. Hon har en vollyboll som hon springer runt med.
Det är punka på den så den är inte formad som en boll nu, men det är stelfrusen. Det måste ju vara superkallt för henne att springa runt med den i munnen, men hon är lika lycklig för det. Min busFrej.
Gick in och kollade på Beck - öga för öga, den va ganska bra.
Sen körde pappa hem mej. Tack pappa!

Kom hem till min älskade Magnus som låg på golvet och halvsov.
Freja sprang direkt dit och la sej. Hon har nog saknat han.

image637

Jag gick in och la mej i sovrummet och kollade på Den utvalde som gick på femman.
Magnus kom in efter ett tag och la sej där brevid mej.
Så jag sprang och hämtade munskydd och hade på mej det. Har det på mej nu också, det kanske är bra.
Hoppas verkligen inte jag blir sjuk jag med. Tycker så synd om Magnus som har jobbat så mycket nu och sena dagar så när han äntligen får långledig blir han sjuk. Tycker så synd om han.

Och inatt ska han sova i soffan och jag i sängen. Kommer kännas så ensamt, men jag vill ju som sagt inte bli sjuk.
Nu ska jag ut på kvällspromenaden sen ska jag försöka sova. Är ju inte van med att sova "ensam".
Jag har saknat Magnus hela dagen idag, jätte mycket. Tänk då hur det kommer bli när han kommer åka bort och vara borta hela fem dagar!!! Kommer ju sakna ihjäl mej. Är verkligen beroende av han. Han är min drog. Vill alltid vara med han och saknar han alltid då vi inte är med varandra.
Du är mitt allt älskling. Jag älskar dej idag, imorgon och föralltid.

Btw så va det två tanter som stod och skrek på varandra här utanför oss idag när jag kom hem från ica.
Kärringjävel och massa elaka saker, haha!
Kanske ska anmäla dom till granfejden =P

Nee nu lär jag rycka upp Freja ur sängen så hon kan gå ut på kvällskissen!
SOV GOTT!

Kommentera gärna bilderna!

Kommentarer
Postat av: crazyangel

Hehe sötis:)

2008-03-22 @ 11:45:12
URL: http://www.crazyangel.blogg.se
Postat av: thess

jättesöt hund! vad är det för ras? :)

2008-03-26 @ 10:22:59
URL: http://thererese.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0