Brukshundsklubben!

Klockan 10:00 idag packade jag, Freja, Emy och Jarmo in oss i pappas lilla bil och begav oss mot brukshundklubben!
Vädret va väldigt varmt och skönt. Synd bara att pappa inte har någon ac i bilen. Vart ganska varmt i den, haha!

När vi kom fram så lät vi hundarna kissa och bajsa först så det inte skulle bli några olyckor inne på agility banan.
Sen gick vi in och började träna dom lite.
Freja va super duktig idag. Jag vart förvånad. Men hon är ju äldre och mycket lydigare nu än vad hon va förut.
Skulle ville få henne lite lydigare ändå, men just nu så duger det. Ska iaf åka in fler gånger dit och träna mer.
Va ju så kul nu när det gick så bra. Gjorde en lätt liten banan med henne och det gick så bra. Duktiga Freja. Jag är så stolt!
Jarmo va lite okoncentrerad, men han va duktig ändå tycker jag.

Efter ett tag va vi varma alla 4 och då gav vi oss av hemåt.
Tog en sväng ner till ön så hundarna fick bada av sej lite.
Tack för en trevlig dag Emy&Jarmo.



När jag hade lämnat av dom så åkte jag hem till mor och far och fick mumsiga pannkakor.
Stannade kvar där ett tag och mös lite ute i solen.
Nu sitter jag hemma och ska tvätta av mej lite och sen åka in till valbo och möta Magnus där.

Det är så otroligt skönt med körkort.
Att bara kunna ta bilen och åka iväg på något.
Känns undebart! Längtar tills jag får ett riktigt jobb så jag har råd att ha egen bil.

Förresten så fick jag jobbet på ängslyckan.
Ska dit nästa vecka på intro och veckan efter det ska jag kanske på intro på hemtjänsten också så jag kan jobba både ute och inne. Det blir superbra. Skönt att få ett jobb och tjäna pengar. Även om det inte är ett heltidsjobb.
Ska spara massa pengar så och så hoppas jag att Magnus och jag kan åka någonstans i slutet av sommaren. Om han vill också såklart =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0