Trötter!

Jag gick upp för ca en halvtimme sen och jag är aptrött.
Skulle legat kvar lite längre istället. Men det är lika bra jag kommer upp någon gång också.
Freja och jag ska snart ut på en promenad i det underbara vädret! Ska bara kika lite på hur hennes trampdynor ser ut först. En liten bit av den ena trampdyna håller på att lossna ser det ut som. Och så är dom väldigt torra.
Tur vi ska till vetrinären snart, då kan dom kolla lite på dom samtidigt som hon ska få sin spruta. Hoppas det går bätter denna gång. Förra året va dom två som lära hålla i henne och en som gav henne sprutan, haha! Envis som få.

I onsdags och i går va jag på intro på Ängslyckan. Jag är på demensavdelningen.
Det har gått bra och varit lite roligt. Mycket fika raster också =) Haha!
Men det är trevligt folk som jobbar och gamlingarna är också trevliga och roliga.
Jag kommer nog trivas bra där. Ska börja jobba den 9:e juni och jobbar fram tills den 13 juli tror jag det va.
Nästa vecka ska jag på intro på hemtjänsten också.
Men igår när jag pratade med Lena så finns det en till tjänst på andra sidan när jag jobbat färdigt min tid på demensavdelningen. Så hon skulle hålla den tjänsten åt mej och så skulle jag få tänka på det lite.
Fast hon sa igår att hon hellre vela ha mej inne. Så jag blir nog där. Jag har ju inte tänkt vara ledig nått i sommar. Lika bra att jobba på nu så jag tjänar lite pengar. Så jag börjar nog där ganska direkt efter jag slutat på demensavdelningen.
Men bra iaf att jag har gått intro på hemtjänsten också så jag kan jobba där i höst eller dom dagar jag är ledig om det behövs folk, fast folk behövs det alltid där i stort sett. Det är ju bra att jag kan jobba både ute och inne.
Jag fick ju ledig hela midsommar helgen också nästan. Ska bara jobba 07:00-14:00 på midsommarafton, men det gör inte så mycket. Va ju en kort dag bara. Och dessutom så är det ju superbra betalt på midsommar. Så jag klagar inte.
Jag skulle ju jobbat dagen efter också och börjat 06:45, men jag sa att jag inte kunde så då slapp jag =)
Jag tror det kommer bli toppen att jobba där i sommar och att jag kommer trivas.

Va på nått möte i tisdags där dom prata en massa om omvårdnad, brandskydd, kommunal osv.
Det va lite segt, men jag får ju betalt för det iaf =)
Den 17 juni ska jag på förflyttningsteknik också, så jag lär mej lyfa rätt.

Igår fick ju Magnus och jag en varsin cykel i förlovningspresent av Matts&Anna.
Vi åkte till Buckarby, tror jag det hette och kollade på en massa cyklar.
Det är någon som tar in en massa cyklar och säljer dom billigt. Jag hittade en som jag vart helt kär i och den va superskön att cykla på. Magnus kom på sen att Viktor hade en lika dan så han köpte den av honom istället. För några öl och en bit mat, haha!
Så nu har vi likadana cyklar. Bara styret som ser lite annorlunda ut och jag har stänkskärm på min.
Ska knäppa kort på dom sen. Jag älskar min "nya" cykel. Nu ska vi köpa likadana kläder också, haha!
Mycket av cyklarna som stod där va bara skrot också.

Nee nu ska jag käka lite frukost!


Kommentarer
Postat av: crazyangel

Nee det hade ja ingen aning om..

2008-06-02 @ 09:00:27
URL: http://crazyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0