Lördag & Söndag

Lördag!
Vi hade en väldigt mysig och bra lördag tycker jag.
Först så var Magnus, jag och Freja ut i skogen och grillade och hade det super mysigt.
Magnus gnällde lite på att Freja var så feg och tråkig som inte gick runt och utforskade stället.
Hon höll sej i närheten bara. Men det tycker jag är bra. Hade jag velat haft en jakthund så hade jag köpt en sådan istället. Det ju det som är så mysigt med sällskapshundar, att dom är med hela tiden och inte drar iväg när man släpper dom lös. Utan att dom håller sej i närheten.
När vi kom hem från skogen så sov Magnus ett tag och jag satt vid datorn och dryga.
Sen fick vi bråttom för vi skulle till Peter som fyllde år. Blev där en kort stund sen följde jag med Anna hem och hon hjälpte mej att sy en spökdräkt. Tog typ 5 minuter för henne att göra det. För mej hade det tagit evigheter säkert, haha!
Sen åkte jag tillbaka till Peter för Magnus var där. Skulle äta mat där.
Sen fick vi bråttom igen för vi skulle till Per&Lillan på Halloween fest. Magnus visste inte vad han skulle ha på sej så han fick bara ta nått. Han hade en svart lång rock och en stor hatt. Och så hade han bara rakat sej på halva sidan. Han sminkade svart och vit. Sen sa han att han var twoface *stava* från Batman, haha! Jag var ett spöke!
Jag hade jätte trevligt och roligt hos Per och Lillan. Dom hade ordnat allt så fint eller läskit ska man kanske säga, haha! Och fixat med lekar och grejer. En lyckad kväll!




Söndag!
Magnus åkte iväg och spelade innebandy vid 9tiden på morgonen. Först körde han mej till mamma och pappa.
Var kvar hos mamma och pappa nån timme sedan fick jag skjuts fram. Skulle in på ICA först och köpa lite korv och grejer för vi skulle ut och grilla idag med. Det hade vi bestämt dagen innan för vi tyckte det var så mysigt.
Ringde till Per&Lillan och hörde om dom hade lust att följa med och det hade dom.
Så bar det iväg och alla 4 hundarna var med. Blev kvar i skogen minst en timme och hade det riktigt bra.
Var jätte skönt ute. Men jag tror Freja ser hemska djur i syne för helt plötsligt börja hon skälla ut mot skogen och reste lite ragg. Knepigt. Kanske var nått där som kikade på oss, hehe!
När vi var nöjda så for vi hem. Och resten av söndagen tog vi det bara lugnt.





En riktigt skön och bra helg har det varit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0