Sängdax snart

Det börjar bli dax att hoppa i säng nu snart.
Magnus och jag säger alltid att vi ska lägga oss i tid, men det slutar alltid med att vi går och lägger oss vid elva tolv någon gång.
Men så fort Magnus kommer hem från innebandyn så ska vi väl knyta oss hoppas jag.

Jag red aldrig något på Hopi lopan något idag. Hon skulle ju ändå bli riden ikväll så hon klarar sej nog!
Istället så åkte jag, Lillan, Freja och Jarmo till brukshundklubben och tränade lite istället.
Lydnande för Freja gick inte jätte bra, men ganska!
Men agillityn va hon toppen på idag. Fick henne tillochmed över vippbrädan. Den har hon alltid varit tokrädd för.
Första gången hon såg den så rusade hon rakt ut så när hon va på toppen damp den i marken med en himla fart, haha!
Sen dess har hon aldrig mer velat prova den. Men idag gjorde vi ett försök och tillslut så gick hon över själv utan att jag dämpade fallet lite. Min duktiga tjej!
Slalom är fortfarande lite klurigt. Hon blir så uppjagad och vill bara ha korven (jag hade korv idag istället för frolic, godare belöning) men jag använde mej av fuskgrejer så hon inte kan springa ut på sidan. Då gick det bra.
Det är väl bara fortsätta nöta på. Tunnlar och hinder går utan problem. Men hon springer så snabbt så jag hinner inte med och då vänder hon =P Haha!
Men hon skötte sej väldigt bra idag! Min duktiga tjej!
Jarmo va duktig han med! Han är så söt. Han springer alla hinderna utan att man säger något för att visa att han kan. Matte du behöver inte säga till, jag kan ändå. Hihi! Sötnosen!

Fina vovvar! =)

När vi kom hem så tittade jag på filmer Lillan hade fått hem från när hon red sin häst hon hade förut.
Det va roligt att kolla på =) Den lilla vita hästen som va med va så söt =)
Hennes häst va fin den med. Lite rund om magen bara på den filmen jag såg. Hihi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0