En månad kvar

Idag är det den fjärde juni, vilket betyder att det bara är en månad kvar tills jag (och Linnéa) fyller 22 år.
Tänk vad tiden går fort. Snart är jag en gammal tant...
Jag måste komma på vad jag vill med mitt liv nu snart. Kan inte vänta för länge.
Mest av allt just nu vill jag ha ett fast jobb med skapligt bra lön. Så jag kan börjar spara så Magnus&jag kan åka ut och resa eller vad som helst.
 Det tråkiga är att idag är det inte lika lätt att få jobb som förut. Jag får hoppas att det vänder. Det kommer vända, man måste bara vara positiv.

Nu har jag tre olika jobb.
*Timvikarie hemtjänst och älderboende. Där trivs jag väldigt bra och skulle kunna tänka mej stanna. Men det är svårt att få en fast tjänst där. Tyvärr.
*Tidningsbud söndagar. Nu när det börjar blivit ljusare så är det ganska skönt att köra. Men jag hoppas jag ska kunna säga upp mej därifrån så snart jag fått ett fast jobb. Skulle jag bli erbjuden att bli tidningsbud måndag-lördag om Elin skulle sluta köra skulle jag absolut tacka ja. Inget drömjobb, men ett jobb. Dessutom så är arbetstider inte så tokiga. 3 timmar/natt. Lite längre på onsdagar tror jag. Så man förstör inte dygnen helt.
*HMP Bygg. Det kan jag väl egentligen inte räkna som ett jobb egentligen. Det är Magnus brors firma och jag brukar få göra lite småsaker åt han. Städa, måla, kratta osv. Lite alltiallo. Så det kanske inte räknas riktigt.
Fast det är roligt, nästan lite som en vaktmästare eller inte, haha. Ne men jag trivs när jobben varierar och man inte gör samma sak varje dag.

Så ser det ut idag. Förhoppningsvis så kommer jag snart bara ha ett fast jobb.
Men många bäckar små....

Nu ska jag trotsa vädret och gå ut med Freja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0