Solen skiner himlen är blå...

...va det är skönt att leva då *sjunga*

Fast det blåser ganska kallt idag. Men vad spelar det för roll. Hade ändå inte tänkt göra nått särskilt idag ändå. Ska ut med Freja och Algott på en promenad ikväll. Så ska jag träna lite med Freja under dagen också. Hon har blivit så himla lydig så jag vet inte vad. Det har bara kommit poff pang liksom. Allt har kanske gått in i skallen på henne nu. Det är klart att hon har sina stunder och inte lyssnar så bra, men utöver det så är hon toppen. Men när det kommer bollar in i bliden är hon inte lika lydig =P Bolltokig som sjutton! Fast liite bättre har hon blivit på det också. Men med lite övning så kanske det blir bättre också.
När det kommer andra hundar kan det gå lite sämre också, men det går. Alltning går med lite träning. Det är ju så kul att träna med henne nu (även om det har blivit VÄLDIGT lite träning) när allt går så himla bra. Alla bitarna faller på plast.
Det är nog ett stort + att hon är lättlärd. Jag lärde ju henne vacker tass och rulla runt på en dag. Ända negativa med att jag lärde henne rulla runt är nog att hon inte kan ligg längre =P Säger man ligg åt henne så rullar hon runt i stället. Haha! Gull hund!
Ska börja prova på agillity med henne nu också. Kanske anmäla mej till en sån kurs. Dom måste ju vara ett år för att få gå en sån. Och Freja är ju ett nu.

image249



Igår ringde jag till parkbadet i S-viken och fråga efter jobb där. Jag ska få komma dit och gå någon kurs för att kunna få jobba. Om jag klara kursen så kanske jag får jobbet. Så hoppas på det. Vill verkligen byta nu.

image250




Nu väntar duschen!

Jag älskar dej Magnus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0